.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بدون هماهنگی با مقام معظم رهبری در مسئله تغییر رئیس مجلس خبرگان ورود نخواهیم کرد


مردم چیزی از فتنه باقی نگذاشتند

رجانیوز نوشت: آیت الله محی الدین حائری شیرازی، امام جمعه سابق شیراز در جمع برخي مديران و فعالان سياسي اصفهان گفتاین سوال باید چهار ماه پیش مطرح می شد، زیرا در بیست و دوم بهمن به آن جواب داده شد، مردم فتنه را تمام کردند و چیزی از آن باقی نگذاشتند، 13 میلیون رأی برخی افراد کجا رفت، امام(ره) نیز برای 11 میلیون رأی، یک سال به بنی صدر فرصت داد، سکه ریختن در قلک ساده است ولی در آوردن هر دانه آن سخت خواهد بود.

حائری شیرازی تصریح کرد: امام دانه دانه رأی‌های بنی صدر را پس گرفتند، قلک وی را نیز شکستند و او را عزل کردند، رهبر معظم انقلاب با هوشمندي تمام، همه رأی ها را پس گرفتند، قلک را هم نشکستند.

وی یادآور شد: برخی روزنامه ها هر روز فشار می آورند که برخورد کنید، این هنر مقام معظم رهبری بود که به پاکیزه ترین صورت و با حوصله عمل کردند، نتیجه خوبی هم گرفتند، از آن شرایط عبور کرده ایم، وضعیت رئیس مجلس اصلاح شده است و دیگران اگر با توصیه ها اصلاح نشدند، راه های دیگری هست.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: زمانی که صحبت از سازش مطرح شد، گفتم اگر مذاکره بر سر حاکمیت صفین باشد، حلقه های زنجیروار داستان تا خوردن خیزران به دهان حسین بن علی(ع) جلو خواهند رفت، نظارت شورای نگهبان جزء اصول موضوعه نظام ماست، در هر علمی اصول موضوعه نیازی به اثبات ندارند.

اگر شورای نگهبان زیر سؤال رود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد

وی تصریح کرد: چنانچه در جایگاه شورای نگهبان تردید کنیم تا حجیت خبرگان رهبری نیز سرایت خواهد کرد و اصل حجیت ولی فقیه زیر سوال می رود، اگر نظارت شورای نگهبان مورد تردید واقع شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، اعتبار عضویت من در مجلس خبرگان به تایید اولیه از سوی شورای نگهبان است، زیر سوال بردن شورای نگهبان روی شاخه نشستن و شاخه از بن بریدن است.

عضو مجلس خبرگان در پاسخ به سوالی پیرامون آینده رهبری در ایران گفت: زمان امام(ره) چه کسی قرار بود رهبر شود، چقدر برای حمایت از وی داد زدند، ولی آیت الله خامنه ای به این مقام رسید، اگر ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) است، خود وجود مبارک حضرت وی را تعیین خواهند کرد.

حائری شیرازی پیرامون این موضوع که آیا در جلسه این هفته خبرگان بحث تغییر رئیس مجلس خبرگان مطرح خواهد شد و در این صورت چه کسی مدنظراست، گفت: خبرگان بدون هماهنگی با مقام معظم رهبری درچنین مسائل مهمی ورود نخواهند کرد، با اتفاقاتی که افتاد و روشنگری هایی که انجام گرفت بسیاری ازمسائل حل شدند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال مواجهه با فتنه های بزرگ‌تر در آینده گفت: خدایی که موسای شیرخواره را از دست فرعون خون‌ریز نجات داد، ما را نیز نگه خواهد داشت، اگر دشمن سلاح هسته ای دارد و ما نداریم، از جانب این موضوع تهدیدی متوجه ما نخواهد شد زیرا خداوند حل موضوعی را که در توان ما نیست، عنایت خواهد کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: زمانی که عملیات طبس رخ داد، ما توانایی مقابله با کماندوها و هلیکوپترهای دشمن را نداشتیم، بنابراين، خداوند طوفان را فرستاد تا آنان را نابود کند، ولی آن جایی که توانایی داشته باشیم، حل مسائل بر گردن خود ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبري بیان کرد: به گفته امام(ره)، اگر قانونی در مجلس به تصویب رسید و شورای نگهبان آن را تایید کرد، نباید با آن مخالفت کنیم ولی ما خواهان داشتن بانک های اسلامی هستیم، بنابراين، باید بدون اخلال در کارها به سوی وضع مطلوب گام برداریم، به گفته امام در اسلام پول کار نمی کند ولی این دقیقا همان اتفاقی است که امروز در بانک های ما رخ می دهد.

وی تصریح کرد: هزار دستگاه ماشینی که بانک ها جایزه می دهند، از جیب مردم تهیه می شود و یک ریال آن مال بانک نیست بلکه بهره پول است، چگونه است که بانک ها می توانند روی مرغوب ترین نقاط هر شهری دست گذاشته و با بهترین نما در آن ساخت و ساز کنند.

حائری شیرازی ادامه داد: این مسائل سبب افزایش قیمت مسکن می شود و بچه های مردم نمی توانند ازدواج کنند، در این صورت آیا روزه خواهند گرفت، در مدارس و دانشگاه های ما چه خبر است، در کشور های اروپایی دو فرد، دو سه سالی با یکدیگر هستند و ارتباطشان تمام می شود، اینجا چون رابطه ها قاچاقی است، افراد روابط متعدد دارند.

این استاد برجسته حوزه گفت: آیا شک دارید که ربا ظلم کردن به ضعیف است، اگر فردی متمول خودرویی را نقد بخرد، چقدر پول می دهد، انسان ضعیفی که چنین پولی ندارد، همان خودرو را به چه میزان گران تر خواهد خرید، قرض بدون بهره اسلامی به فراموشی سپرده شده، به بیان امام صادق(ع) در آخر الزمان، گرد ربا بر سرهمه عالم خواهد نشست.

بانک ها غده های سرطانی رباخواری شده اند

وی پیرامون بی‌بندوباری که بسیاری از خانواده های مذهبی و مسئولین را نیز در برگرفته است، گفت: این مسئله مهم است ولی بهره بانک مهم تر است، اینکه فقیر، فقیرتر و غنی، غنی‌تر نشود، مهم‌تر است، بسیاری از بی‌بندوباری‌ها نتیجه ازدواج نکردن جوانان و ناشی از گرانی مسکن و تشریفات زايد است.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اگر بهره بانک ها اصلاح شود، حجاب نیز اصلاح خواهد شد، هزینه ها نیز پایین خواهند آمد، بانک ها همچون سرطانی شده اند که قوه انسان را می گیرد، تعاونی های اعتباری غده سرطانی اند، بانک ها نیز تا زمانی که بهره بگیرند، چنین هستند، فقری که منجر به غنی شدن عده ای دیگر شود، خطرناک است، بهره سبب کثرت ظلم خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید جلوی لباس خود پارچه سیاه بدوزیم بلکه لباس مشکی بپوشیم که چرا غرض بدون بهره نداریم، در روایت آمده اگر امام عصر برای اجرای یک حکم الهی کشته شود، ارزش دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.625 seconds.